Samochód kempingowy jest idealny dla osób, które lubią podróżować i pozostawać niezależnymi. Jest dostępny w wielu różnych wersjach, dlatego każdy może dostosować go do swoich potrzeb i stylu życia. Jedne zapewniają większy komfort podczas jazdy, inne podczas postoju i wypoczynku.

Samochody typu Kamper-Van

Na drogach spotyka się różne samochody kempingowe, a wśród nich można wyróżnić te typu kamper-van. Mniejsze pojazdy tego typu powstały na bazie pospolitego busa „blaszaka”. Wciąż jednak można podzielić je na samochody, które są produkowane przez profesjonalne firmy i na te, które są wytwarzane metodą przydomową. Własnoręcznie przerabiane wany to przede wszystkim typ VW T1, czyli popularny „ogórek”. Inne pojazdy, które adaptuje się do własnych wymogów to takie większe pojazdy, jak Fiat Ducato, Ford Transit, czy Peugeot Boxer. Te samochody potrafią rozwijać duże prędkości i jednocześnie spalają mniej paliwa. Najczęściej znajduje się w nich miejsce do spania dla dwóch osób. Mniejsze gabaryty tych pojazdów pozwalają na zatrzymywanie się w punktach, które są niedostępne dla standardowych kamperów.

Pojazdy typu alkowa

Z kolei samochody typu alkowa zapewniają więcej miejsca do spania – może w nich spać nawet siedem osób. Charakterystyczna nadbudówka zapewnia miejsca dla dwóch osób, a pod nią znajduje się część mieszkalna. Przeglądając oferty typu kampery sprzedaż, można zauważyć, że te pojazdy cieszą się dużym powodzeniem. Są dostępne w atrakcyjnej cenie, a także są wyjątkowo przestronne. Zmieści się w nim wiele różnych bagaży, a mniejszy rozmiar umożliwia łatwość, z jaką manewruje się poruszając się po różnych drogach. Pomimo swych licznych walorów, samochody te nie są pozbawione wad. Największą z nich jest dość duże zużycie paliwa, a także trudność z równomiernym rozmieszczeniem bagaży, co wpływa niekorzystnie na dogodne warunki podczas jazdy.

Samochody pół-integral i integral

Inne rozwiązanie jeśli chodzi o część mieszkalną można znaleźć w samochodach campingowych typu pół-integral. Tutaj jest ona zintegrowana z szoferką. Największym minusem jest tutaj mała przestrzeń do spania. Z drugiej strony mniej miejsca do spania i na przechowywanie bagażu rekompensuje szybsza jazda, czyli możliwość pokonywania większych dystansów w ciągu dnia. Te pojazdy w porównaniu do alkowy są znacznie niższe, więc bez trudu można nimi przejechać tunelem, czym pod mostem. Natomiast najbardziej luksusowe są kampery zintegrowane. Zabudowa jest połączona z szoferką, a samochód jest atrakcyjny pod względem wizualnym, ponieważ tworzy jedną zintegrowaną kubaturę. Do największych zalet należy tutaj zaliczyć wygodę zarówno podczas jazdy, jak i w czasie odpoczynku. Jednak za tak wysoki standard trzeba też sporo zapłacić.