Gotową przestrzenią, która najczęściej posiada już swoją bazę wiernych czytelników są różnego rodzaju blogi, zwłaszcza te prowadzone przez zawodowych blogerów. Na takie blogi te same osoby wracają regularnie w poszukiwaniu nowych wpisów twórców, których cenią za poruszaną tematykę, styl, czy inne cechy. Nic więc dziwnego, że popularne blogi są miejscem, w którym bardzo często reklamują się różnego rodzaju firmy.

Jak działa reklama na blogach?

Reklama firmy w internecie to nie tylko duże artykuły, czy przyciągające uwagę treści. Czasami skuteczna reklama może być dla potencjalnych klientów zupełnie niewidoczna, a jednak wydatnie podnosić wyniki sprzedaży. Mechanizm działania takich reklam jest prosty. Popularny blogger, na stronę którego zagląda wiele osób umieszcza w swoich wpisach linki, które bardziej niż dla ludzi przeznaczone są dla algorytmu Google. Linki na popularnej stronie zwiększają ocenę strony do której kierują, która z kolei wyświetla się na wyższej pozycji w wyszukiwaniach, co z kolei wpływa pozytywnie na ilość odwiedzających ją osób.

Oprócz tego warto jednak zadbać również o możliwość znalezienia informacji o naszej firmie dla osób aktywnie ich poszukujących. Służą do tego internetowe wizytówki w katalogach firm. Korzystnie działa zwłaszcza umieszczenie wizytówki w katalogu branżowym, przyciągającym ludzi zainteresowanych konkretnego rodzaju usługami.